    From: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwa pytania - dokumentacja DG i próg podatkowy
    Date: Mon, 4 Nov 2002 16:33:06 +0100

    Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <p...@p...tukan.pl> napisał w wiadomości
    news:olu1sus0d8dd2tgo92cdl6cl27fg5hq0c8@4ax.com...
    > Witam,
    >
    > Mam dwa dręczące mnie pytania i bardzo proszę o poradę:
    > 1. Co mam zrobić, jeśli zaginęła dokumentacja z dwóch lat prowadzenia
    > działalności? Właściwie problemem jest jeden rok, bo z wcześniejszego
    > udało mi się ją odtworzyć. Czy są jakieś możliwości prawnego
    > uregulowania tego? Właściwie sama nie wiem, co by to miało być, bo
    > rozumiem dobrze, że to na mnie spoczywa obowiązek przechowywania
    > wszystkich papierów, ale może mozna w jakiś sposób to załatwić. Teraz po
    > prostu cały czas modlę się, żeby US nie zechciał skontrolować tego
> [...]
    Pytanie, czy odliczałaś VAT - wtedy jest znacznie większy problem (nawet jak
    zdobedziesz duplikaty to nie ten moment odliczenia). Myślę, że powinnaś
    zdobyć jak najwięcej oryginałów dokumentów (może kupowałaś, sprzedawałaś w
    wąskim gronie kontrahentów, uda Ci się zdobyc na nowo wydrukowane
    dokumenty). Chyba poza tym pozostaje Ci to co robisz - modlitwa.
    > 2. Jak wygląda sprawa "załapania się" na wyższy próg podatkowy. Prowadzę
    > DG na kpir, składam PIT-5. Czy jeśli w jednym miesiącu moje zarobki
    > przekroczą magiczną sumę, to automatycznie wskakuję wyżej, mimo że w
    > pozostałe zarabiam sporo mniej?
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc. :)

    za każdym razem (w każdym m-cu) jest to wyliczenie matematyczne, jeżeli w
    jednym miesiacu znajdziesz sie w drugim progu i zapłacisz zal. na podatek, a
    potem bedziesz w pierwszym progu to powstanie nadpłata zal. która rozliczysz
    w zeznaniu rocznym. Iwona