    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwa punkty a numeracja faktur
    Date: Fri, 29 Mar 2002 08:47:28 +0100

    On Thu, 28 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

    >+ Dnia pięknego Thu, 28 Mar 2002 21:29:53 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    >+ <k...@b...pl> napisałbył:
    >+
    >+ >A czy to jest pewne? Kiedyś Orka (chyba?) pisała, że numerację można zmienić
    >+ >w ciągu roku - i nic tego nie zabrania, byle już sama numeracja była
    >+ >kolejna.
    >+
    >+ To jest samo w sobie sprzeczne
    >+
    >+ 1/1/2002
    >+ 15/g/2002 <= tu zmiana
    >+ 14/c/2002 <= tu zmiana

    Ja ww. wypowiedź zrozumiałem inaczej:
    2002/01
    2002/02
    2002/08
    [zmiana]
    KAT/2002/01 KRA/2002/01
    KAT/2002/02 KRA/2002/02
    zakładając że firma z Krakowa otwarła oddział w Katowicach,
    na przykład... ! Prawda - zmiana daje swojego rodzaju
    "dziurę" w numeracji. Może posłanie informacji do US miałoby
    sens ?

    Opinie które słyszałem (m.in. biuro podatkowe: "tak, urząd
    czasem marudzi - ale zakazu nie ma") spowodowały że SPISAŁEM
    sobie "zasady numeracji dokumentów" i razem z protokołem
    remenentu rocznego ("wartość=0") leżą w teczce :)

    >+ I w ten sposób mając X faktur o dowolnych numerach generujesz X-1
    >+ zmian i już... Tak więc traci sens kolejność.

    Jak zrobisz kilka zmian to pewnie ktoś się przyczepi...
    Skąd wynikało moje przekonanie że numeracja nie powinna
    ulegać zmianie jeszcze nie wiem :] tak że stanowisko
    w sprawie zmian numeracji mam a la prezydent Wałęsa :),
    natomiast do prowadzenia kilku "ciągów" (równoległych)
    jestem przekonany :)

    Pozdrowienia, Gotfryd