    From: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Duża Faktura
    Date: Sat, 30 Dec 2006 12:18:59 +0100

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612300106330.3824@athlon64...

    > Moment.
    > A dlaczego nie jest wtedy sprzedawane całe przedsiębiorstwo?
    > Firma nie może być zbyta, więc na pewno nie o to chodzi :) (acz nabywca
    > przedsiębiorstwa może przy okazji nabyć prawo do korzystania z firmy,
    > coś tam w KC jest - właśnie pod tym warunkiem!).
    >
    > Coś mi się kołacze że gdzieś widziałem, że "jak ktoś nabywa niemal cały
    > majątek przedsiębiorstwa to uważa się że nabył całe przedsiębiorstwo"
    > (wyrażając własnymi słowami to co piszę z głowy czyli z niczego), ale
    > przejrzałem chybcikiem Kodeks Cywilny i ustawę o VAT - przepisy o zbyciu
> [...]

    To wielodziałowa firma. Do sprzedania idzie kilka sklepów z zawartością,
    kazdy do innego odbiorcy. Sklepy sprzedaż aktem notarialnym. Włascicielem
    była OF prowadząca działalność, wiec budynki poszły jako sprzedaż OF. Część
    towaru wróciła do dostawców. Część będzie przefakturowana przez dostawców na
    nowego właściciela, pozostaje towar za kilkaset tysięcy, Nie wyobrazam sobie
    sprzedazy go w jednej pozycji, choćby ze wzgledu na VAT, ale także dla
    wygody. I tak trzeba by robić remanent wiec nakład pracy wcale nie byłby
    mniejszy.
    Arek