  • 1. Data: 2006-12-29 22:51:31
    Temat: Duża Faktura
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Witam
    Potrzebuje jakiś mały programik którym wystawie fakture na kilkaset pozycji.
    Bez żadnych bajerów typu magazyn czy coś podobnego. chce żeby sie jak
    najłatwiej i najszybciej to robiło.
    program do jednorazowego uzycia przy fakturze sprzedającej całą firmę.
    Co polecacie?
    Arek

  • 2. Data: 2006-12-29 23:29:54
    Temat: Re: Duża Faktura
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wrote in message
> [...]
    > najłatwiej i najszybciej to robiło.
    > program do jednorazowego uzycia przy fakturze sprzedającej całą firmę.

    Excel?

  • 3. Data: 2006-12-30 00:17:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Dec 2006, turczy wrote:

    > program do jednorazowego uzycia przy fakturze sprzedającej całą firmę.

    Moment.
    A dlaczego nie jest wtedy sprzedawane całe przedsiębiorstwo?
    Firma nie może być zbyta, więc na pewno nie o to chodzi :) (acz nabywca
    przedsiębiorstwa może przy okazji nabyć prawo do korzystania z firmy,
    coś tam w KC jest - właśnie pod tym warunkiem!).

    Coś mi się kołacze że gdzieś widziałem, że "jak ktoś nabywa niemal cały
    majątek przedsiębiorstwa to uważa się że nabył całe przedsiębiorstwo"
    (wyrażając własnymi słowami to co piszę z głowy czyli z niczego), ale
    przejrzałem chybcikiem Kodeks Cywilny i ustawę o VAT - przepisy o zbyciu
    przedsiębiorstwa widzę, ale tego przepisu (będącego de facto przymusem
    uznania że zbycie następuje w całości) nie mogę znaleźć.
    Ktoś wie gdzie (i ew. czy z czymś nie pomyliłem!) to jest?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-12-30 00:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Dec 2006, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Excel?

    A jak się zapatrujesz na samą taką możliwość?
    Przecież pomysł wygląda na tożsamy ze sprzedażą iluś ton gliny, piasku,
    wapnia i klinkieru (z których robi się m.in. cement), rudy żelaza (z
    której to zrobi się stal na elementy budowlane) itp.
    Zwyczajowo na f-rze jest pozycja "budowa domu". Jedna :)
    Fakt, że dokument sprzedaży przedsiębiorstwa będzie nietypowy, bo ma
    osobne regulacje VAT i dochodowego. Ale... są.
    Wręcz spytam, czy próba sprzedaży "całości w częściach" nie zostanie
    potraktowana jako obejście przepisów, tak jak zaliczenie w KUP
    części komputerowych po <3500 zł każda złożone w kompa >3500 zł?
    Zajrzyj do sąsiedniego mojego postu :), bo mam pytanie a nie pamietam
    skąd p. zaczepienia ma pochodzić...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-12-30 03:59:37
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    > "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wrote in message
    >
    > Excel?

    Ani nie jest specjalnie wygodny, ani darmowy...

  • 6. Data: 2006-12-30 04:49:21
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Ani nie jest specjalnie wygodny, ani darmowy...

    Bez jaj. Nie miałeś w firmie żadnego offica? Open Office tez nie?
    To co ty jajami handlowałeś czy jak?

  • 7. Data: 2006-12-30 07:16:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Dec 2006, witek wrote:

    > "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wrote

    > Bez jaj. Nie miałeś w firmie żadnego offica?

    Widocznie miał ;)

    > Open Office tez nie?

    Może Ty nie miałeś OO?
    Tam nie ma Excela!
    Nazywanie Calca Excelem IMO narusza kilka przepisów o ochronie
    znaków towarowych, własności przemysłowej czy jakoś tak.

    > To co ty jajami handlowałeś czy jak?

    A to ja nie wiem ;)

    pzdr, Gotfryd
    (Office 2003, 2007 beta i OpenOffice w użyciu)

  • 8. Data: 2006-12-30 11:12:06
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    > "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wrote in message

    > Bez jaj. Nie miałeś w firmie żadnego offica? Open Office tez nie?
    > To co ty jajami handlowałeś czy jak?

    To nie moja firma, i nie ja wyposażalem tam komputery.
    Mieli świetny program księgowy, ale jest trochę upierdliwy przy wystawianiu
    faktur jesli towary nie były wciągnięte na magazyn.
    Za dużo zabawy. A akurat w tym sklepie nie prowadzili gospodarki magazynowej
    ze względu na specyfikę produktów.
    Arek

  • 9. Data: 2006-12-30 11:18:59
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0612300106330.3824@athlon64...

> [...]
    > uznania że zbycie następuje w całości) nie mogę znaleźć.
    > Ktoś wie gdzie (i ew. czy z czymś nie pomyliłem!) to jest?

    To wielodziałowa firma. Do sprzedania idzie kilka sklepów z zawartością,
    kazdy do innego odbiorcy. Sklepy sprzedaż aktem notarialnym. Włascicielem
    była OF prowadząca działalność, wiec budynki poszły jako sprzedaż OF. Część
    towaru wróciła do dostawców. Część będzie przefakturowana przez dostawców na
    nowego właściciela, pozostaje towar za kilkaset tysięcy, Nie wyobrazam sobie
    sprzedazy go w jednej pozycji, choćby ze wzgledu na VAT, ale także dla
    wygody. I tak trzeba by robić remanent wiec nakład pracy wcale nie byłby
    mniejszy.
    Arek

  • 10. Data: 2006-12-30 15:25:35
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Może Ty nie miałeś OO?
    > Tam nie ma Excela!
    > Nazywanie Calca Excelem IMO narusza kilka przepisów o ochronie
    > znaków towarowych, własności przemysłowej czy jakoś tak.

    Nie.
    Ja najpierw zoproponowałem Excela, a jak powiedział, że nie ma
    zaproponowałem Open offica, bez wskazywania co jest w środku.