  • 1. Data: 2006-12-29 21:24:48
    Temat: Błąd w fakturze przy imporcie
    Od: "Stocky" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Importowałem towar spoza EU (wysyłka za pomocą DHL - ja pokryłem
    koszty) i pojawiły się dwa problemy.
    1. Dostawca na fakturze nie wpisał kosztów transportu.
    2. DHL przy odprawie celnej 'pomylił' się w wartości o 10 razy
    (przecinek się im przestawił i wyszło 300 USD zamiast 3 000 USD.
    Potrzebuję prawidłową fakturę ponieważ towar mam zamiar sprzedać
    w Polsce.

    Co mogę zrobić aby to wyprostować ?
    Ad 1 Czy prawidłowa faktura musi być wysłana przez dostawcę czy
    wystarczy, że ją wydrukuję ?
    Ad 2 Czy można zgłosić dokument SAD do DHL do poprawki ?

    PS
    Na pytania mogą być oczywiste odpowiedzi ale to mój 'pierwszy raz'
    więc proszę o radę jak to załatwić w miarę bezboleśnie i
    praktycznie.