  • Data: 2009-08-04 19:23:02
    Temat: Re: Dotacja z Urzędu Pracy, a zwrot podatku VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Aug 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

> [...]
    [...]
    > To fragment artykułu ze strony http://tinyurl.com/n88nfx. Artykuł ten
    > oparty jest na interpretacjach kilku Urzędów Skarbowych oraz Izb
    > Skarbowych w całej Polsce. Ale pewnie i to nie wystarczy?

    Pewnie wystarczy (ale ten stos interpretacjami, ze znajomością
    konkretnych sygnatur, nie artykuł - i o to szło, artykuł to
    żadna wyrocznia dla US!)

    > "Przedsiębiorcy będący podatnikami VAT pytają często urzędy skarbowe
    > także o to, czy mają prawo do odliczenia VAT od wydatków
    > sfinansowanych dotacją otrzymaną z Urzędu Pracy. Organy podatkowe
    > wskazują, że sposób pozyskania środków na sfinansowanie wydatków
    > związanych z działalnością gospodarczą nie ma znaczenia dla prawa do
    > odliczenia podatku VAT i należy w tym zakresie stosować zasady ogólne

    No a co ja wyżej napisałem? ;)

    Jak *ja* bym sobie kupił zaawansowane oprogramowanie graficzne,
    to miałbym poważne wątpliwości co do odliczenia VAT.
    Z powodu wątpliwości, co do uznania ich za koszt (lub uznania
    za WNiP) oczywiście - nie jestem grafikiem.
    Mało zaawansowane oprogramowanie sobie kupiłem, tak dla jasności
    (znaczy z zaliczeniem w KUP - IrfanView oraz PSE), mimo "niebycia" :>
    ale IMO ten zakres obronię ("dokumentację czasem robię i proszę
    na drzewo").

    Skąd ja mam wiedzieć, czy podane przez Ciebie nabytki
    kwalifikują się *u Ciebie* w KUP? :D

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT)