eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty › Re: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
  • Data: 2010-06-18 09:17:24
    Temat: Re: Dotacja z PFRON na rozpoczecie DG i zaliczenie w koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Jun 2010, robercik-us wrote:

    > Moja wątpliwość dotyczy teraz kwestii, czy komputery i te 'inne przedmioty'
    > są środkami trwałymi w firmie podlegającymi amortyzacji,

    To zależy od odpowiedzi na trzy pytania:
    - czy *muszą* podlegać amortyzacji, podstawowym kryterium oprócz
    używania krótkookresowego (mniej niż rok, jak rozumiem nie o to
    chodzi) jest graniczna kwota 3500 zł wartości początkowej
    - czy mogą być kosztem, ze względu na kryterium "nabycia w celu"
    wg ustawy
    - czy w razie spełnienia obu warunków naraz podatnik *chce* sobie
    wybrać taką lub inną metodę zaliczenia do "majątku w DG".

    > Skąd zatem mogę dowiedzieć się, czy są one właśnie takimi środkami
    > trwałymi...?

    Z ustawy. Nie, nie żartuję - czytaj zawsze najpierw przepisy,
    dopiero później komentarze. Inaczej będziesz się poruszać we mgle
    (po prawdzie przy czytaniu samych przepisów... też :>, ale to
    inna sprawa, niemniej to one są źródłem prawa).

    > Nie mówili o szczegółach, tylko wspomnieli coś o jakiejś ustawie o dotacjach.
    > Sami zresztą nie byli pewni

    Acha. No to komentarze już dostałeś :>

    pzdr, Gotfryd