    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dodatkowy dochód w USD - jak to opodatkować?
    Date: Wed, 22 Dec 2010 10:00:16 -0600

    On 12/22/2010 4:13 AM, guest wrote:
    > Witam!
    >
    > Podjąłem się wykonania projektu informatycznego dla firmy ze Stanów
    > Zjednoczonych.
    > Nie mam założonej działalności gospodarczej; zasadniczo jestem
    > zatrudniony na umowę o pracę w polskiej firmie. Jest to dla mnie
    > pierwsze takie zlecenie, dodatkowo decyzję musiałem podjąć praktycznie z
    > dnia na dzień, także nie miałem czasu aby zorientować się w kwestii
    > prawa/podatków.
    >
    > Płatności są nieregularne, tj. umawiamy się na konkretną kwotę za daną
> [...]

    Rozliczasz sie na pit-36,
    tam jest miejsce na dochody z zagranicy.
    co do przelicznika to jest wyraznie zapisany w ustawie.
    wez ustawę i poszukaj. znajdziesz cos na temat " z dnia nastepnego po
    dniu otrzymania" i "kurs średni NBP" oraz "jeśli korzysta z banku to
    kurs banku" itp itd. Nie pamietam.
    Każdą otrzymaną kwotę przeliczasz na złotówki osobno.
    sprawa prosta nie jest, bo metoda opodatkowania zdeczko skomplikowana,
    ale pit, który to liczy powinien sobie poradzic.

    uwaga na podatki w USA!!!, zeby nie bylo, ze cie za kilka lat na granicy
    zatrzymają.