  • Data: 2010-12-23 09:17:31
    Temat: Re: Dodatkowy dochód w USD - jak to opodatkować?
    Od: guest <n...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    Jak to zwykle bywa, im więcej człowiek się zastanawia, tym więcej pytań.

    1) Koszty uzyskania przychodu - czy tutaj mają zastosowanie? Zwłaszcza
    zastanawiam się, czy jeżeli jest to moja praca autorska (projekt +
    rozwiązanie) to czy mogę zastosować 50% koszty uzyskania przychodu?

    2) składka emerytalna/rentowa - czy powinienem jakąś odprowadzić?
    Zastanawiam się, bo składki mam płacone przez mojego pracodawcę u
    którego jestem zatrudniony na umowę o pracę. Dodatkowo osiągnąłem już
    maksymalny pułap który można przekazać w danym roku ZUSowi.

    3) Czy rzeczywiście muszę się martwić kwestią dodatkowego opodatkowania
    w USA skoro zapłacę podatek w Polsce? Czy jadąc do Stanów powinienem
    mieć jakiś papier że podatek odprowadziłem (o ile oczywiście PIT z
    pieczątką naszego USu ma jakąkolwiek moc prawną w Stanach)?