  • Data: 2006-05-15 21:45:18
    Temat: Re: Dodanie nowego PKD do DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 May 2006, Krisso wrote:

> [...]
    [...]
    > tak, [...]
    >
    > nie

    Moment.

    +++
    Art. 5.
    1. Podatnicy obowiązani są do dokonania zgłoszenia identyfikacyjnego;
    zgłoszenia identyfikacyjnego dokonuje się jednokrotnie,
    bez względu na rodzaj oraz liczbę opłacanych przez podatnika
    podatków, formę opodatkowania, liczbę oraz rodzaje prowadzonej
    działalności gospodarczej oraz liczbę prowadzonych przedsiębiorstw.
    2. Zgłoszenie identyfikacyjne osób fizycznych zawiera [...]
    3. Zgłoszenie identyfikacyjne podatników niebędących osobami fizycznymi
    zawiera w szczególności [...] przedmiot wykonywanej działalności
    określony według obowiązujących standardów
    4. Zgłoszenie identyfikacyjne podatników wykonujących działalność
    gospodarczą zawiera również informacje dotyczące tej działalności.
    [...]
    4b. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają
    do zgłoszenia identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo
    poświadczone kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte
    zgłoszeniem [...]
    [...]
    Art. 9.
    1. Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych objętych
    zgłoszeniem identyfikacyjnym [...]
    ---

    Mi z tego wychodzi iż trzeba aktualizować:
    - jeśli ma miejsce zmiana "przedmiotu działalności", bo to się mieści
    w określeniu "dotyczące działalności"
    - jeśli ma miejsce wydanie nowego dokumentu wpisu, na podstawie 4b
    i jest to niezależne od ww. wymogu, tj. skoro objęty zgłoszeniem
    identyfikacyjnym jest wpis (jako taki) to zmiany wpisu podlegają
    zgłoszeniu do aktualizacji - bez względu na przyczynę.

    Mylę się czy ktoś skreślił te przepisy? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)