  • Data: 2006-02-03 10:02:31
    Temat: Re: Dochody w małzenstwie
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    smok napisał(a):
    > Witam!!
    > Moze bedzie ktos w stanie mi wyjasnic nastepujacy problem.
    > Zona prowadzila dzialalnosc gospodarcza (na karcie podatkowej) od 1.2002-do
    > 12.2003r zlimitem przychodu okolo 35.000 (co daje przez okres prowadzenia
    > dzialalnosci ok 70.tys zl)
    > Ja rozpoczealem dzialalnosc od 1.2004 na tych samych zasadach.
    > Pod koniec roku 2004 kupilem nieruchomosc o wartosci okolo 80tys zlotych (i
    > zapisalem ja na siebie).
    > Moje pytanie jest nastepujace: czy przychody uzyskane przezemnie i moja zone
> [...]

    przychody zgodnie z KRO wchodza do majatku wspolnego, wiec sa wspolne,
    kupujac mieszkanie pozostaja w malzenstwie mieszkanie tez jest wspolne i
    jesli ci zona umrze, to ona i tak miala tez to mieszkanie i polowa
    mieszkania wchodzi do masy spadkowej, a to ze ono jest na ciebie to nie
    jest istotne, bo i tak musisz uzyskac zgode zony na sprzedaz tego
    mieszkania, a jak sprzedaz bez jej zgody to ona moze anulowac te transakcje

    sg