    From: Barti <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochód ze spółki osobowej
    Date: Mon, 24 Aug 2009 22:52:13 +0200

    > Poszukaj wątku z LLC w tytule. Podałem tam namiar na interpretację.

    Ten?
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.soc
    .prawo.podatki&tid=1113896&pid=1113896
    OK, ale ani z wątku, ani z interpretacji nie wynika w jakim trybie
    rozliczać ten dochód. Wynika tylko, że trzeba rozliczać, a tyle to się
    domyślałem.

    Także pytanie ciągle jest otwarte - czy rozliczam to na zeznaniu rocznym?
    Bo gdzieś wyczytałem, że np. gdyby ten dochód pochodził z dywidendy, to
    podlegałby opodatkowaniu w momencie wypłacenia dyw., zaś jeżeli to zwykły
    dochód w spółce osobowej, to podlega opodatkowaniu w momencie w którym się
    pojawia. I to mi się gryzie z tym zeznaniem rocznym.

    I jaki podatek do tego stosować? Progresywny 18/32%, czy z racji tego że
    mam jeszcze ryczałt powinno być 8,5%?

    A przy okazji nowy problem wymyśliłem - np. deklaruje że zarobiłem 10000 zł
    i od tego płace podatek (nieważne jaki i nieważne w jakim trybie). Czy
    kontrola może zażądać wglądu do księgowości zagranicznej spółki, żebym
    udowodnił, że faktycznie tyle zarobiłem?

    Piotrek - jak Ty te rzeczy rozwiązujesz, w przypadku spółki LLC?