  • Data: 2002-05-10 18:38:43
    Temat: Re: Delegacja osoby prowadz. dg
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Anna" <a...@w...pl> napisała w wiadomości

    > Ok, dzieki
    > Tylko czy za na przykład 8 godzin wyjazdu, muszę kwotę proporcjonalnie
    > podzielic?

    Goraco polecam przeczytac

    Rozporządzenie ministra pracy i polityki spolecznej z dnia 19 grudnia 2001
    r. w sprawie szczegolowych zasad ustalania oraz wysokosci naleznosci
    przyslugujacych pracownikwi z tytulu podrozy sluzbowej na terenie kraju.

    By zachecic, powiem, ze ma tylko 2 strony i czyta sie to jak bajke dla
    dzieci. Smoki i krolewny zostaly zastapione pracodawca i pracownikiem,
    niekoniecznie obsadzonymi w tych wlasnie rolach :)

    Na stronie sejmu ten akt jest.

    Dowiedziec sie mozna np. ze za podroz do 8 godzin nie przysluguje dieta,
    polowa za 8-12 godzin, cala dieta za >12godzin.
    I wiele innych rzeczy, o ktore boicie sie spytac ;)

    Dieta stanowi koszt pracodawcy, a jest zwolniona przedmiotowo od podatku
    dochodowego placonego przez pracownika (to drugie z updof art. 21 ust. 1 pkt
    16).

    Ponadto, padlo pytanie o herbate w pracy
    >Podobnie ma sie
    >sprawa z zakupem drobnych rzeczy na mój użytek jak na przykład zakup
    >herbaty, kawy pitej przeze mnie w firmie.

    Mala podpowiedz par. 112 rozporzadzenia min. pracy i polityki socjalnej z
    dnia 26 wrzesnia 1997 r. w sprawie ogolnych przepisow bezpieczenstwa i
    higieny pracy:

    § 112. Pracodawca jest obowiązany zapewnić wszystkim pracownikom wodę zdatną
    do picia lub inne napoje, a pracownikom zatrudnionym stale lub okresowo w
    warunkach szczególnie uciążliwych zapewnić oprócz wody, inne napoje. Ilość,
    rodzaj i temperatura tych napojów powinny być dostosowane do warunków
    wykonywania pracy i potrzeb fizjologicznych pracowników. Szczegółowe zasady
    zaopatrzenia w napoje pracowników zatrudnionych w warunkach szczególnie
    uciążliwych określają odrębne przepisy.

    Czyli (nigdy nie zaczynajcie od tego zdania!) - jesli nieodplatnie
    zapewniasz pracownikowi herbate, kawe
    Czyli 2 - obowiazek nalozony jest przepisami prawa
    Czyli 3 - jesli swiadczenie typu herbata wiaze sie z prowadzona
    dzialalnoscia,

    to wydatki mozesz zaliczyc w KUP

    Pozdrawiam

    Leszek Krynski