  • Data: 2002-06-13 22:53:25
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jun 2002, basku wrote:
    [...]
    >+ W miesiącu IX/2001 była sprzedaż (z kasy fiskalnej) VAT należny 26,
    >+ naliczony 280 różnica do rozliczenia w następnym okresie 254 (nadwyżka -
    >+ poz. 68). W następnym miesiącu był tylko zakup, więc w deklaracji za X/2001
    >+ wypełniono tylko pozycję 53 i 54 zakupy towarów podlegające rozliczeniu w
    >+ miesiącu, którego dotyczy deklracja - VAT 9 zł. Ale w poz. 59 kwota podatku
    >+ Vat do odliczenia wpisanao 254 zł !!!!!. A co sie dzieje z tymi 9 zł.
    >+ zapłaconego przeze mnie VATu - nie podlega odliczeniu czy co?Na dodatek w
> [...]

    Masz dwie różne kwoty:
    - poz. 39. ("z poprzedniej deklaracji"). Tam może być tylko
    kwota z miesiąca w którym była sprzedaż, i ona "wisi".
    Te pieniądze odzyskasz *zawsze* (nawet jak zamkniesz DG)
    - poz. 41..48 ("nie rozliczone w poprzednich miesiącach");
    "typowo" będzie to 46.; tu właśnie sumujesz wszystkie
    VATy od zakupów z kolejnych (po "przychodowym") miesiącach,
    w których nie ma sprzedązy VAT !
    Te pieniądze *też* odzyskasz, ale *dopiero w miesiącu w którym
    będzie sprzedaż VAT* - pójdą wtedy "do odliczenia" bieżącego
    VATu lub do odliczenia "na później" (do pola 39.)
    UWAGA: jest czas (w ustawie, nie pamiętam czy rok) w czasie
    którego musisz mieć sprzedaż bo coś ci przepadnie :] !
    No i *jeśli* nie będzie sprzedaży VAT a zamkniesz DG to
    VATu z 41..48 nie odzyskasz.

    Podsumowując: w 39. powinna ci "wisieć" kwota 254 zł a reszta
    VATu (z kolejnych miesięcy) powinna narastająco odkładać się w 46.,
    zakładając że nie kupujesz ŚT [42. lub 44.])

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (któren miał wątpliwą okazję korygować deklarację VAT z tytułu
    wpisania kwoty do 39. zamiast do 46.)