  • Data: 2007-08-23 07:25:26
    Temat: Re: Data sprzedazy a data wystawienia f-ry
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik s...@a...pl napisał:

    > Rozporządzenie ministra w sprawie (...) wystawiania faktur (...) - art. 14.1
    > Ustawa o VAT - art. 106.3

    Nie neguję obowiązku wystawiania faktur dla tych co "se" życzą albo
    prowadzą działalność przy świadomości sprzedającego o tym fakcie. Zbyt
    często "natykam" się ostatnio na informację, że przy zaliczce jest
    OBOWIĄZKOWE wystawienia faktury. Zaczełam się zastanawiać, czy
    przypadkiem mnie coś nie ominęło.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do części należności
    otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi.

    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, NIE MAJĄ OBOWIĄZKU WYSTAWIANIA
    FAKTUR, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są
    obowiązani do wystawienia faktury.

    14. 1. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano
    część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę,
    zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od
    dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z
    zastrzeżeniem ust. 2.