  • Data: 2003-01-12 09:27:00
    Temat: Re: Data powstania obowiązku w pod doch
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_030102/
    firma_z_a_5.html#2

    > Jak to zrealizować fizycznie?
    > Tzn faktura za usługi ciągłe była wystawiana
    > do 7 dnia kolejnego miesiąca za poprzedni miesiąc.
    > I co teraz? Przychód w dochodówce mam wykazać
    > zanim wystawię fakturę? Praktycznie jak to zrobić?
    > Jak zaewidencjonować ten przychód w dochodowym?

    Wg nowych zasad ogólnych, za moment powstania przychodu dla celów podatkowych
    uznaje sie dzień wystawienia faktury(rachunku), nie póżniejjednak niż ostani
    dzień miesiąca, w którym nastąpiło: wydanie rzeczy, zbycie praw itp.,wykonanie
    usługi, otrzymanie zapłaty.
    Jesli wystawisz fakturę 7-02-2003 za usługę wykonana w styczniu, obowiązek
    podatkowy powst.w styczniu. (wyjątki-najem i inne umowy o podobnym charakterze,
    eksport).
    Pozdrawiam, M.Y.