  • Data: 2002-07-04 16:06:55
    Temat: Re: Darowizna - wicecej niz 10%?
    Od: "Tomek" <o...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:718b.0000760f.3d23fc05@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Urzad Skarbowy zakwestionowal moje zeznanie w zwiazku z tym, ze
    przekazalem
    > wiecej niz 10% darowizny na cele charytatywno-opiekuncze kosciola.

    "Zakwestionowanie zeznania" prawdopodobnie w praktyce miało formę wezwania
    Cię do urzędu i zasugerowania, żebyś sam poprawił swoje zeznanie. Nie musisz
    się no to godzić - zażądaj wydania decyzji. W decyzji urząd musi podać
    podstawę prawną zakwestionowania odliczenia - to, że "komputer nie
    przyjmuje" na pewno taką podstawą prawną nie jest :-)

    Jednak sprawdź dokładnie, jak masz opisaną swoją darowiznę - czy jest to
    darowizna na cel charytatywny, czy na cele kultu religijnego. W pierwszym
    przypadku (o ile dobrze pamiętam) obowiązuje jednak limit 10 % - nie ma
    znaczenia to, że obdarowanym była instytucja kościelna. Natomiast darowizny
    na cele kultu religijnego mogą być odliczane bez ograniczeń - tu jednak jest
    warunek - otóż obdarowany musi w określonym ustawą czasie przedstawić
    darczyńcy rozliczenia wydatkowania środków.

    Tomek