  • Data: 2010-04-09 03:38:37
    Temat: Re: Darowizna w I grupie - czy zglaszac do US ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    B.A.N. wrote:
    > Witam :)
    >
    > Zgodnie z tym co wyczytalem darowizna w I grupie podatkowej (ojciec-syn)
    > jest zwolniona z podatku ...
    > przedmiotem darowizny ma byc 1/2 samochodu osobowego (wartosc nieduza bo ok.
    > 4000 PLN takze nawet na te inne limity sie lapie)
    >
    > I pytanie jest nastepujace : czy fakt takiej nieopodatkowanej darowizny
    > nalezy DODATKOWO zglaszac do Urzedu Skarbowego ??? czy tez wystarczy spisac
    > umowe i sobie ja ewentualnie trzymac + przedstawic w Wydziale Komunikacji w
    > celu przerejestrowania auta (dopisania do dowodu)

> [...]
    sa dwa paragrafy "zwalniajace".

    ten najbardziej znany 4A o nielimitowanej uldze, ktory wymaga zgloszeia,
    przelewu lub notariusza.

    ten drugi art 9 wymaga aby suma darowizn w przeciagu 5 lat nie
    przxekroczyla okreslonej kwoty.

    dlatego jesli w ostatnich 5 latach innych darowizn nie bylo, albo w
    nastepnych 5 latach innych darowizn nie planujesz i darowizna nie
    przekracza kwoty zwolnionej, to sie fatygowac nie musisz. po prostu nie
    robisz nic.

    jesli w ostatnich 5 latach darowizny byly i ich suma przekracza kwote
    zwolniona, to albo nalezy zapacic podatek, albo pofatygowac sie do US z
    art 4A.