  • Data: 2010-04-10 10:38:53
    Temat: Re: Darowizna w I grupie - czy zglaszac do US ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Apr 2010, jureq wrote:

    > A ja mam pytanie inne i nie mogę się doczytać w ustawie.
    >
    > Jak wiadomo zakres darczyńców zwolnionych "po zgłoszeniu" jest węższy niż
    > przy zwolnieniu "kwotowym". Czy darowizny "zgłoszone" liczą się do limitu
    > zwolnienia "kwotowego"?

    Przestrzeliłeś :)
    Chyba dawno (ze 2 lata?) nie było flejmu o rozpisaniu darowizny "od
    wujka, ciotki, dwu szwagrów i teściowej" ;)
    Limity zwolnione są przypisane do "źródła", nie do "celu", do darczyńcy
    a nie danego obdarowanego. Liczy się dla każdego obdarowanego suma
    darowizn od jednego darczyńcy.
    Możesz dostać 1000 darowizn po 1000 zł - ale od różnych osób, to będzie
    zwolnione.
    Jeśli więc dana osoba nie "podpada" pod zbiór "zgłaszalnych", to limit
    od niej jako darczyńcy rzecz jasna liczy się *odrębnie*.

    pzdr, Gotfryd