    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 11 Jun 2014 14:55:32 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Darowizna udziału w samochodzie dla brata

    On Tue, 10 Jun 2014, poszukiwacz wrote:

    > przekracza tą wartość to trzeba zgłosić darowiznę do US w terminie
    > maksymalnie do 6 miesięcy od DATY dokonania darowizny po to aby skorzystać ze
    > zwolnienia od podatku od darowizny (grupa zerowa).
    >
    > Darowizna ruchomości nie wymaga formy aktu notarialnego jednak dla
    > bezpieczeństwa użyłbym notariusza do poświadczenia daty okazania dokumentu
    > (nie mylić tego z poświadczeniem podpisu!).

    Hm.
    Ale datą darowizny nie sporządzonej w formie aktu notarialnego nie jest
    data dokumentu darowizny. Zdanie drugie w art.890 KC.
    Tak bardzo, jak bardzo wypada się zgodzić że lepiej mieć "zabezpieczenie"
    przed przyczepieniem się przez US, tak mi wychodzi, że i tak dowodem
    daty wykonania darowizny będą albo zeznania świadków, albo jakiś
    dokument urzędowy (czy ja wiem, chyba zmiana wpisu do DR mogłaby
    ujść?), to ostatnie na podstawie art.76 KPA (można podważać na podstawie
    par.3, ale wtedy skarbówka musiałaby zaskarżać decyzję).

    > albo na doszytej karcie. Poświadczenie daty okazania nie czyni z tego
    > dokumentu urzędowego ale ma jedną ważną cechę - MA DATĘ PEWNĄ - co jest
    > wiążące dla urzędu skarbowego.

    Ano nie mogą się nie zgodzić, że wtedy sporządzono dokument :)
    Ale jeśli ZAKŁADAMY że chcą się przyczepić, to musimy założyć, że mogą
    się przyczepić terminu wykonania.

    pzdr, Gotfryd