  • Data: 2013-09-23 12:17:24
    Temat: Re: Darowizna na operacje...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Sep 2013, witek wrote:

    > pozostalą kwota mozna formalnie pozyczyc.

    W sprawie formalnej - do rozważenia zamiast pożyczki jest weksel.
    Oczywiście bezwarunkowy (niegwarancyjny) itede, żeby nie dało
    się przyczepić że stanowi on jedynie "zebezpieczenie" formalnej
    pożyczki.
    No i weksel wymaga przeczytania paru stron przez zainteresowanego,
    co uwadze wątkotwórcy polecam, od weksel.pl poprzez hasła
    "weksel" i "Liwiusz" w archiwach grup .prawo i .prawo.podatki :D

    IMVHO, po spłacie i unieważnieniu, weksel jest dobrze zachować
    przez okres do przedawnienia potencjalnego czepiania się o podatek
    od pożyczki, ale to chyba oczywiste.

    > nawet jakbyscie chciecli calosc przepchnac jako darowizne, to dzielicie ja na
    > 4 czesci.

    Mnie intryguje, czy są jakieś przeciwwskazania do "myku
    z fundacją" o którym piszę w poście obok.
    Jak zwykle (?) w .pl aby coś zrobić musi być prezes, zarząd,
    księgi i tak dalej, ale wydaje się iż "da się" tą drogą.
    Dlaczego (w .pl) nie można tak po prostu zapłacić szpitalowi
    to już dla mnie za trudne, ale w 100% zgadzam się, że
    bez podatku się nie da.

    pzdr, Gotfryd