    From: "cbull" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna jeszcze raz
    Date: 20 Feb 2007 03:01:47 -0800

    On Feb 20, 11:18 am, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    wrote:

    > Nie widzę. Podali podstawę prawną?
    > Z art. 5 ustawy wynika jak piszesz.
    > I dowód też ma być wpłynięcia przelewu *na* konto (a nie wypłynięcia
    > tej kwoty *z* konta darczyńcy).

    > A ja bym jednak tak podejrzewał :) - nie mówię że umyślnie, ale
    > niech Ci powie "dlaczego".

    Tutaj:
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,378482
    9.html

    napisali, ze do US obdarowanego :/

    "- darowizny i spadki przekraczające 9637 zł (od jednej osoby w ciągu
    pięciu lat) trzeba będzie w terminie miesiąca zgłaszać właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego (w tym drugim przypadku termin na
    zawiadomienie naczelnika będzie biegł od dnia uprawomocnienia się
    orzeczenia sądu stwierdzającego nabycie spadku). Właściwemu, czyli
    naczelnikowi swojego urzędu skarbowego;"

    A co mi zrobia jak wysle i tu i tu? Poczta, zeby sie nie czepiali ;)

    Tomasz