  • Data: 2005-07-13 12:51:06
    Temat: Re: Darowizna dla dziecka
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    meg wrote:
    > Witam, mam pytanie do grupowiczów :)
    > W roku 2002 dobudowałam do wspólnej nieruchomości pomieszczenie, które
    > podarowałam na cele mieszkaniowe swojej córce/wtedy 2-letniej/. Koszt tej
    > dobudowy to około 8500 zł, mam na to rachunki. Umowa darowizny była spisana
    > tylko odręcznie, czy jest ważna ?
    > Jesli nie, to co trzeba zrobić, by dziecko miało zabezpieczenie na
    > przyszłość ? Na nieruchomości jest jeszcze 2-ch współwłaścicieli, wyrazili
    > zgodę na piśmie na tą budowę.
    > Czy muszę opłacić jakieś podatki? W roku darowizny powiedziano mi, ze nie...
> [...]

    Jak dobudowałeś coś do wspólnej nieruchomości to ta dobudówka jest
    wspólna, więc po pierwsze nie bardzo masz co darowywać, bo muszą to
    zrobić właściciele nieruchomości. Wszyscy.
    Po drugie, wszelkie sprawy dotyczące nieruchomości musza być w formie
    aktu notarialnego. Więc wędrujcie do notariusza, który spisze co trzeba.
    Zadbaj jeszcze o to, aby została właścicielem tej dobuduówki, a nie
    współwłaścicielme całości (albo czytając odwrotnie: aby dotychczasowi
    właściciele nie zostali współwłaścicielami dobudówki).
    Radze ci wizytę u prawnika.