  • Data: 2010-07-29 22:49:35
    Temat: Re: Darowizna czesci mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Sarpedon wrote:
    > czy w ponizszej sytuacji, w swietle art. 4a ust. 1 pkt. 1 ustawy o
    > podatku od spadkow i darowizn, mozna liczyc na *calkowite* zwolnienie
    > z podatku:
    >
    > prawo wlasnosci:
    > 50% mieszkania - siostra 1
    > 50% mieszkania - siostra 2
    >
    > cel: przekazanie calego mieszkania synowi siostry 1
    >
    > procedura:
    > krok 1. siostra 2 przekazuje swoja czesc siostrze 1
    > krok 2. siostra 1 przekazuje cale mieszkanie synowi
    >

    > generalnie, jakis czas temu bylo glosno o calkowitym zwolnieniu z
> [...]

    Nie. Wystarczy tylko, żeby US sie połapał.

    Intencją waszych kroków jest przekazania mieszkania synowi siostry.
    Nieważne jakimi drogami to zrobicie, czyność taka będzie podlegała podatki.

    Kwestia oszacowania prawdopodobieństwa, że US się połapie.
    Im większy odstęp czasu, tym szansa na połapanie i udowodnienie intencji
    mniejsza. Sugeruję, jakieś 10 - 15 lat odstepu. Ciężko będzie cokolwiek
    wówczas wykazać. Chyba, że was wygooglają.

    Znacznie prostsza metoda to zniesienie współwłasności.
    Idziecie do notariusza mówicie, że chcecie znieść współwłasność w taki
    sposób, że siostra1 bierze wszystko, siostra2 nic.
    Byleby tylko nie bylo jakiegos wyrownania, ze siostra 2 dostanie kase,
    bo wowczas bedzie podatek.