  • Data: 2007-03-20 19:21:40
    Temat: Re: Darowizna, ale od 10 osób...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Mar 2007, Robcio wrote:

    [...do jureq...]

    > nie wiem czy masz racje, ale wyglada i brzmi to idiotycznie
    > o sikanie tez mam pytac US ?

    Ależ oni są tylko od zbierania pieniędzy, i to wcale nie wg swojego
    widzimisię! Ktoś wybrał posłów którzy głosowali "za" (i tych którzy
    dotąd nie zagłosowali "za skreśleniem" też).
    Pytać o nic nie trzeba, trzeba płacić :] (i nie myśl sobie że
    popieram nieograniczony fiskalizm!)
    Przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
    Art.1.1.j
    Problem w tym, że jeśli *te same* pieniądze da się komuś na przechowanie,
    to podatku nie ma. Ale jeśli przechowawca zwraca *inne* pieniądze
    (w znaczeniu "oznaczenia rzeczy które wziął", na przykład mają inne
    numery banknotów) to ustawodawca postanowił założyć a priori że
    przechowawca MÓGŁ (niezależnie od tego, czy umowa mu na to pozwalała!)
    użyć ich w roli pożyczki lub poręczenia - i na wszelki wypadek łupie
    podatkiem.
    A pieniądze na koncie nie są "oznaczone".

    pzdr, Gotfryd