  • Data: 2006-09-19 10:45:22
    Temat: Re: Darmowe ogłoszenia a US
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    "gonia" <g...@w...pl> napisał

    > a zameldowałaś ich?;> nie wiem na ile się zieniło, kiedyś było powyżej
    > 48 godzin;>

    Nie wiem, jak jest teraz. A jeśli zamelduję, to coś się zmienia?
    Zwykły przykład: przyjeżdża do mnie koleżanka na miesiąc - czy mamy z tytułu
    jej zamieszkania u mnie płacić podatek?

    > artykułu stanowi, że za przychód z nieruchomości odstąpionych
    > nieodpłatnie w całości lub w części do używania innym osobom fizycznym i
    > prawnym oraz jednostkom organizacyjnym nie mającym osobowości prawnej
    > uważa się wartość czynszową, stanowiącą równowartość czynszu, jaki
    > przysługiwałby od tych osób w razie zawarcia umowy najmu lub dzierżawy
    > nieruchomości.

    No i to jest tak kretyński przepis, że bardziej kretyński być nie może :(
    Wynika z niego, że niedługo trzeba będzie płacić podatek za oddychanie (na
    podstawie wyliczenie równowartości opłat klimatycznych z pobliskich
    miejscowości wypoczynkowych).

    > Tak więc osoba oddająca lokal użytkowy w bezpłatne używanie uzyskuje
    > przychód równy wartości czynszowej.

    Wg przepisu owszem, ale realnie otrzymuje ZERO.
    Czy nie jest paranoją, że musi od tego zera, które w świetle przepisów nie
    jest zerem, zapłacić podatek?

    N.