  • Data: 2003-03-21 10:48:01
    Temat: Re: DG, zasiłek chorobowy i okolice
    Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy widzieliście tą reklamę, w której "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> mówi:

    >Ktore ?
    >
    >Moze do zachorowania uplynie 180 dni..

    Przeliczyłam sobie i faktycznie - jeśli będę miała szczęście to upłynie.

    W związku z tym przechodzę do dalszej puli pytań. :-)
    Przyjmijmy, że faktycznie przytrafia mi się to nieszczęsne zwolnienie i
    nakaz leżenia plackiem w domu. Chcę sie upewnić, jak wygląda procedura:
    dostaję świstek od lekarza, idę z tym do ZUSu, wypełniam zestaw ichnich
    druczków i...?
    No właśnie, jak to wygląda później? Ile czasu musi upłynąć, bym dostała
    jakiekolwiek świadczenie (jeśli jakieś)? Co się dzieje w takiej sytuacji
    z płaceniem składek ZUS (przypomnę, że jeśli nie wykonuję działalności,
    to nie mam dochodów) - np. jeśli lekarz wystawi mi świstek w środku
    miesiąca? Przypuszczam, że za dany miesiąc płacę za ilość dni, przez
    które pracowałam - dobrze myślę? A potem? Jeśli przyjmiemy, że okres
    zakazu pracy będzie trwał aż do porodu (miesiąc, półtora, dwa...)?
    Dalej - jak to wygląda od strony rozliczania się z Urzędem Skarbowym?
    Oczywiście jeśli nie bedę płaciła składek, to nie odliczam nic w kpir. A
    w PIT-5, czy może to dopiero wychodzi w rozliczeniu rocznym?
    Ufff, wiem, mnóstwo pytań, ale lepiej na zimne dmuchać... Dziękuję z
    góry za pomoc. :)

    Agnieszka
    --
    .-._ http://www.pieski.tukan.pl/ - niestety zdechło