    From: DarkStar <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - remanent początkowy
    Date: 17 Apr 2007 06:02:35 -0700

    On 17 Kwi, 10:54, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Nie będzie zwolniona tylko nie będzie podlegała.
    > To jest ZASADNICZA różnica.

    Przeczytałem wcześniej, że usługi wykonywane poza terytorium Polski i
    UE (gwoli ścisłości - sprzedaję oprogramowanie na zamówienie, nie mam
    sklepu, nie sprzedaję wersji pudełkowych, itd.) są traktowane jak
    nieopodatkowane - zrozumiałem, że to znaczy "zwolniony". Oj, ciężka
    przeprawa z tym wszystkim. :P

    > Zła wiadomość jest taka, że NIE planują wprowadzić tego do systemu
    > (sprawę agłąszałem w styczniu).

    :(

    On 17 Kwi, 10:56, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > ...znaczy nie wynegocjowałeś z naczelnikiem US?

    No, jeszcze nie, bo US nie dostał ode mnie żadnych papierów na razie,
    ale na podstawie tego co napisałeś poniżej, to może nie muszę...
    Gdybyś był łaskaw mi powiedzieć...

    > Hm... ale jeśli owe "czynności byłyby opodatkowane w Polsce", to
    > dla proporcji sprzedaży VAT (podejrzewam że o to chodzi?) liczą się
    > jak sprzedaż opodatkowana!

    Tak, byłyby, bo jest to tworzenie i sprzedaż oprogramowania na
    zamówienie. Piszę i sprzedają soft pod potrzeby konkretnego klienta
    (inne przedsiębiorstwa). Po prostu spodziewam się, że minimum 2/3
    sprzedaży będzie zagranicę i to poza terytorium UE (mam na myśli
    głównie USA i Australię). Wychodzi na to, że sprzedając to samo
    polskiemu kontrahentowi naliczyłbym 22%, ale sprzedając Amerykanom nie
    liczę VATu (tu właśnie chyba jest ta różnica - zwolniony vs. nie
    podlega, o której pisał Piotrek)..

    > Możesz słowo o jaki to "wskaźnik" chodzi? Tylko zrozumiale dla kogoś
    > kto nie zna "ifirma", bo nie znam :)

    Chyba myślimy o tym samym, chodzi o "Wyliczony bądź przyznany przez US
    stosunek sprzedaży opodatkowanej do całkowitej" - w skrócie nazwałem
    to wskaźnikiem VAT. :P Patrząc na mój model biznesu, który opisałem
    powyżej - powinno być 100%? Nic nie muszę ustalać z naczelnikiem?

    Pozdrawiam.

    P.S. - kupiłem sobie "ABC small biznesu" (stan prawny na 1.02.2007) :D
    Bo męczę Was różnymi pytaniami od ładnych paru dni, a jestem zielony. :
    ( Jestem informatykiem, nie prawnikiem. Nawiasem mówiąc - książka
    bardzo ciekawa, nawet ja rozumiem co autor tam napisał (w
    przeciwieństwie do dużej części ustaw).