    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG o profilu informatycznym - zakup monitora
    Date: Thu, 06 Oct 2005 15:02:57 +0200

    In article <Pine.WNT.4.60.0510061257240.3732@athlon>,

    > No dobra. A jak go NIE zabierasz do domu to co się z nim dzieje ?

    Zostawiam na biurku albo chowam do szuflady :)

> [...]
    > chyba nie przewidziano. Jakieś "inne" pewnie...
    >
    > Bo "ćwiek" polegający na tym iż "monitor do pozyczania" niewątpliwie
    > nie jest towarem ani materiałem, kwalifikuje się na wyposażenie
    > lub ST (>3500 zl niewątpliwie) bo *w celu* w którym jest wykorzystywany
    > niewątpliwie jest "kompletny" - więc ten ćwiek po przemyśleniu
    > łykam. Co klient w monitorem robi to przecież jego sprawa - może
    > podłączać kamerę, może dawać kotu żeby się pogrzał...
    >
    > Gorzej z klasyfikacją :) - z powodu kota jak wyżej trudno
    > twierdzić że monitor luzem kwalifikuje się pod "zestawy komputerowe"!

    Ale ja nawet nie zamierzam próbować :D
    Z www.stat.gov.pl:
    "W Klasyfikacji Środków Trwałych za podstawową jednostkę ewidencji
    przyjmuje się pojedynczy element majątku trwałego spełniający określone
    funkcje w procesie wytwarzania wyrobów i świadczenia usług. Jedynie w
    nielicznych przypadkach dopuszcza się w ewidencji przyjęcie za
    pojedynczych obiekt, tzw. obiekt zbiorczy, którym może być np. zespół
    przewodów rurociągowych lub zespół latarni jednego typu użytkowanych na
    terenie zakładu, ulicy, osiedla, zespoły komputerowe itp."
    Co powiesz na... 491? :D
    Z KŚT pobranej z www.stat.gov.pl:
    "Do rodzaju 491 zalicza się w szczególności:
    jednostki centralne,
    urządzenia wejścia, w tym m.in. rejestratory, skanery,
    urządzenia wyjścia,
    urządzenia wejścia-wyjścia: konsole operatorskie, monitory ekranowe,
    jednostki pamięci,
    urządzenia transmisji danych,
    urządzenia ochrony danych,
    jednostki zasilające.
    Obiektem może być cały zespół służący do przetwarzania informacji
    złożony z jednostki centralnej i podłączonych do niej fizycznie
    jednostek zewnętrznych względnie poszczególna maszyna i urządzenie
    wydzielone w osobne jednostki."

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.