    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG o profilu informatycznym - zakup monitora
    Date: Thu, 6 Oct 2005 13:06:10 +0200

    On Thu, 6 Oct 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Drugi mam przed sobą (mac mini, którego często sobie zabieram do domu i
    > podłączam do monitora od prywatnego peceta) :D

    No dobra. A jak go NIE zabierasz do domu to co się z nim dzieje ?

    > Generalnie ustawa wymaga, aby ŚT był kompletny i zdatny do używania oraz
    > wykorzystywany w DG. Ale to chyba nie oznacza, że musi być bez przerwy
    > podłączony do komputera.

    To nie tak, co innego mam na myśli.
    "zestaw komputerowy" stanowi ST - jest stosowna pozycja w wykazie.
    Ale jak potraktować "monitor luzem do pożyczania klientom" w rozumieniu
    klasyfikacji to nie wiem.
    Bo "zestaw komputerowy" to NIE JEST, a w odróżnieniu od np.
    przyczep (które można luzem wpisywać do ST) stosownej kategorii
    chyba nie przewidziano. Jakieś "inne" pewnie...

    Bo "ćwiek" polegający na tym iż "monitor do pozyczania" niewątpliwie
    nie jest towarem ani materiałem, kwalifikuje się na wyposażenie
    lub ST (>3500 zl niewątpliwie) bo *w celu* w którym jest wykorzystywany
    niewątpliwie jest "kompletny" - więc ten ćwiek po przemyśleniu
    łykam. Co klient w monitorem robi to przecież jego sprawa - może
    podłączać kamerę, może dawać kotu żeby się pogrzał...

    Gorzej z klasyfikacją :) - z powodu kota jak wyżej trudno
    twierdzić że monitor luzem kwalifikuje się pod "zestawy komputerowe"!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)