    From: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - kilka pytań
    Date: Wed, 19 Feb 2003 07:47:55 +0100

    Użytkownik "Monica" <m...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:b2ug00$b1u$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > AAA-BBB (nazwa firmy)
    > Ewa Nowak
    > ul. Nowa 5
    > 00-000 Nowakowo
    >
    > natomiast jako siedzibę przedsiębiorcy oznaczono - (i prawidłowo bo
    > działalność będę prowadzić pod tym adresem:)
    >
    > 11-111 Kwiatowo, ul. Kwiatowa 3
    >
    > Pytanko jak mają brzmieć moje dane (do wystawiania i odbierania faktur)
    >
    > Czy tak będzie dobrze?
    >
    > AAA-BBB
    > ul. Kwiatowa 3
    > 11-111 Kwiatowo
    >
    > (Jeśli to ma jakieś znaczenie będę na KPiR + VAT)

    Tak. We wpisie do dzialalnosci masz: adres zamieszkania: Nowa 5, Nowakowo, a
    adres siedziby i miejsca wykonywania dzialalnosci: Kwiatowa.
    Faktury wystawiasz jako Nowa5, Nowakowo.

    > 2/. Wstępnie DG miała być spółką cywilną, ale w biurze prawno-rachunkowym
    > powiedziano nam że lepiej (łatwiej i taniej) założyć DG na jedna osobę a
    > druga ustanowić pełnomocnikiem.
    > Gdzie i kiedy ustanawia się takiego pełnomocnika?
    > Co może a czego nie może robić pełnomocnik w mojej DG?
    >
    > Czy pełnomocnik może np. wystawiać i odbierać faktury? lub w przypadku gdy
    > prowadzę np. kwiaciarnię sam układać bukiety i sprzedawać? rozwozić towar
    > klientom?

    Co do pełnomocnika - pelnomocnictwo musi byc poswiadczone notarialnie - a
    jakie pelnomocnik bedzie mial prawa - to zalezy od tego, co wpiszesz w
    pelnomocnictwie: mozesz napisac 'upowazniam do reprezentowania firmy'.

    Z tym, ze nie jestem pewien jak to wyglada od strony US i ZUS - teoretycznie
    podpada to pod UoP. - moze ktos z grupowiczow sie wypowie na ten temat.

    > 3/ Jednocześnie jestem zatrudniona na cały etat. Pracodawca odprowadza
    > wszystkie składki ZUS. Z tego co czytałam prowadząc DG mam obowiązek
    płacić
    > zdrowotne, cos ok. 100,00 zł.

    Z DG placisz samo zdrowotne tylko wtedy, gdy jestes zatrudniona na minimum
    800 brutto.

    > Jakie druki powinnam złożyć dodatkowo w ZUSie?

    ZFA - zgloszenie os. fiz. prowadzacej dzialalnosc
    ZZA - zgloszenie do zdrowotnego Ciebie jako właściciela

    Pozdrawiam
    Łukasz