eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG i etat ... › Re: DG i etat ...
  • Data: 2003-12-19 16:14:06
    Temat: Re: DG i etat ...
    Od: "Monika" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Robert" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:brv4ai$n3b$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Pytanie kompletnego ignoranta w tym temacie wiec wybaczcie ....
    > Jestem zatrudniony w firmie na etat , jednak chciałbym założyć dodatkowo
    > działalność gospodarczą bo jest okazja dorobienia paru złotych po
    godzinach
    > .
    >
    > Jakie musze podjąć kroki w tym kierunku
    > 1. ( formalności typu rejestracja itp ) co gdzie kiedy za ile ....
    > 2. Co trzeba robić każdego miesiąca ...i jakie koszty się z tym wiązać
    (ZUS
    > , US itp)
    > 3. Inne sugestie ...
    >
    > dzięki za ewentualną pomoc
    > pozdrawiam Robert
    >
    Uzyskac wpis do ewidencji dzialalnosci gospodarczej (nie jestem pewna ale
    cos ok 50 zl chyba w Urzedzie Gminy), REGON w Urzedzie Statystycznym, NIP
    juz masz. Zglosic dzialalnosc w Urzedzie Skarbowym i ZUS na odpowiednich
    drukach (ZUS to ZFA i ZUA, a Urzad Skarbowy to chyba NIP-1 i jesli bedziesz
    VATowcem to VAT-R). Bedziesz placil tylko ubezpieczenie zdrowotne (ok 140
    zl). No i oczywiscie podatek dochodowy jesli uzyskasz dochod a dzialalnosc
    bedzie opodatkowana na zasadach ogolnych (bo moze byc jeszcze ryczalt, karta
    podatkowa) i jesli bedziesz zatrudnial ludzi to tez za nich podatek i ZUS.
    Oj sporo tego... najlepiej kogos sie poradzic i niech ktos pomoze w
    wypelnianiu papierkow.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    Monika


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1