  • Data: 2004-04-14 00:27:36
    Temat: Re: DG a kwota wolna; ulga remontowa
    Od: "KEMOT" <kemot(USUŃ TO)@inetia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Plavia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c5he36$r83$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Mam następujące pytanie odnośnie kwoty wolnej od podatku. Mąż pracuje na
    > etacie i jednocześnie prowadzi działalność gospodarczą. D.G. rozpoczął w
    > lutym ub. r. i nie poinformował o tym fakcie pracodawcy. Kwota wolna
    > była odprowadzona zarówno przez zakład pracy jak i przez niego.Z tego co
    > wiem, to właściwie zakład pracy na wniosek pracownika powinien
    > zaprzestac odliczania tej składki, lecz z różnych względów mąż ich nie
    > poinformował. Jak teraz rozliczyć tę kwotę w zeznaniu rocznym? Czy
    > wystarczy nie odliczać w całości tej sumy?

    Kwotę wolną mąż powinien odliczać od podatku z DG. W rozliczeniu rocznym
    należy odliczyć od podatku tylko jedną kwotę wolną (tzn. 530 zł 08 gr) dla
    męża.

    > I jeszcze jedno pytanie. Chodzi o ulgę remontową. Mieszkanie
    > remontowaliśmy sami więc wydatki ponieśliśmy tylko na zakup materiałów
    > do tego przeznaczonych. W ustawie znalazłam tylko wykaz usług, które
    > mozna odliczyć i ogólne stwierdzenie: "zakup materiałów i urządzeń". Nie
    > wiem co kryje sie pod tym stwierdzeniem. Czy moge odliczyć wszystko, co
    > kupiłam z myślą o remoncie czy też może istnieje jakas specyfikacja, że
    > np farbę można ale pędzla już nie?
    > Pozdrawiam
    > Plavia

    Rodzaje wydatków na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego, o które zmniejsza się podatek dochodowy określa rozporządzenie
    Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 grudnia 1996 r.
    (Dz.U. Nr 156, poz. 788). (
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr16798097&ver=-1&jedn=-1 )