  • Data: 2002-05-27 06:16:29
    Temat: Re: DG a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 May 2002, l/e/h wrote:

    >+ "violeczka" <v...@p...onet.pl> skribis:
    >+
    >+ >Mam watpliwosci co do rzetelnosci mojego ksiegwego. Otoz DG rozpoczelam
    >+ >1.12.2000 (pierwsza sprzedaz) i od tego czasu place ZUS. Natomiast po
    >+ >poczytaniu grupy zaczelam miec watpliwosci, czy nie powinnam placic od
    >+ >15.11.2000, bo taka data widnieje w zaswiadczeniu z UM jako planowany termin
    >+ >rozpoczecia DG?
    >+
    >+ wlasnie - od kiedy trzeba placic zus, i od kiedy rejestrowac sie jako
> [...]

    Nie. Od *faktycznego rozpoczęcia działalności*.
    Na pewno jak zaczniesz podpisywać umowy z terminami rozpoczęcia
    - to te terminy są "w czasie DG", na przykład.
    Sprzedaż jest również (do tego nie do "ukrycia") dowodem prowadzenia
    DG. Ale jeśli "tylko" prowadzisz produkcję 'na magazyn' to to
    TEŻ jest DG (i jak ci udowodnią - to zaproszenie do karno-skarbowego).

    Kwestia czy zakupy są DG czy nie - jest sporna :| (IMHO zakupy
    'na firmę' *są* DG, zakupy 'na fakturę osobistą' - nie; jak nie
    VAT to nie ma sprawy - jest coś takiego jak "remanent początkowy",
    a jak VAT i tak nie da rady 'dostać' VAT przed rejestracją w US).

    >+ A jezeli pierwsza sprzedaz jest np pol roku po
    >+ dacie rozpoczecia dg we wniosku do UM ?

    Nie "sprzedaż" a "prowadzenie DG" !
    IMO bez znaczenia jak długo - jest prawdopodobne, że ZUS
    i US się upomną.
    Żeby uniknąc kontroli można się zgłosić samemu z infomacją
    (np. pismo) że z przyczyn róznych plan rozpoczęcia DG się
    zmienia i termin opóźnia.
    Mi ZUS posłał pismo :), bez dyskusji przyjęli zgłoszenie
    telefoniczne ("....acha ! To w porządku").
    Ale pół roku to nie czekałem ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd