  • Data: 2006-02-07 21:39:41
    Temat: Re: Czynny zal i kasa fiskalna
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Coś mi tu nie pasuje: a płatność jak ?
    > "Bankowa" jest zwolniona z obowiązku ewidencjonowania.

    Platnosc karta lub przelewem na konto firmy realizujacej i autoryzujacej
    transakcje internetowe - raz w miesiacu firma ta po potraceniu prowizji
    przelewa srodki w zbiorczej kwocie.

    > Chyba za niewystawienie... a wydać trzeba jak kupujący chce :)
    > Powiadasz że ktoś ci każe *dostarczać* te paragony?

    Cytat z Rzeczpospolitej:
    "Na tym sankcje się nie kończą. Ten, kto wbrew przepisom nie miał kasy,
    popełnił równolegle dwa przestępstwa skarbowe.
    Pierwsze to nieprowadzenie ksiąg (kasa rejestrująca jest traktowana jako
    księga). Grozi za nie grzywna z kodeksu karnego skarbowego (do 240 stawek
    dziennych). Obecnie minimum to prawie 7200 zł. Kara może sięgać nawet niemal
    2,88 mln zł. Przestępstwo drugie to niewydanie dokumentu z kasy
    rejestrującej, czyli paragonu. Grozi za nie kara jak za wykroczenie
    skarbowe. Oczywiście przydwóch przestępstwach naraz sąd wymierza karę łączną
    (art. 39 kodeksu karnego skarbowego). "

    Pozdrawiam
    Tomasz