  • Data: 2009-07-16 09:33:05
    Temat: Re: Czym przeksięgować towar w KUP?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Jul 2009, Tristan wrote:

    > No, ale jak się wpisze w złej kolejności, złego dnia itepe, to i tak
    > komputerowo się koryguje.

    Owszem - przed rozpoczęciem kontroli można korygować, gdzie widzisz
    żebym pisał że nie?
    Zakładam że mowa o wpisach powstałych po "obowiązku wydruku".
    wtedy fakt "skorygowania komputerowo" jest bez znaczenia - liczy się
    *wydruk*. I czy skorygujesz w komputerze i wydrukujesz na nowo, czy
    też tylko (długopisem) skorygujesz na wydruku, wg przepisu powinien mało
    kogo obchodzić. Bo to wydruk jest dokumentem.
    Tak samo jak w przypadku "zwykłej" faktury - niewydrukowana treść
    to jest właśnie... treść (równie dobrze może być zapisana
    w postaci słów dyktowanych do magnetofonu).

    > no ale wydruk zawsze można skorygować :D

    Można - ściślej, należy sporządzić nowy.
    Ale co to zmienia?
    To właśnie wydruk jest dowodem, to co leży w komputerze "liczy się"
    wyłącznie dla przypadku danych, które mają prawo być jeszcze nie
    wydrukowane, czyli za bieżący miesiąc i do momentu sporządzenia
    deklaracji (nie później niż 20. miesiąca następnego).

    > § 31. 1. W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu technik

    Pytałem o .2

    > ======= Czyli? Na ile szczegółowa? czy pomoc z MK RP wystarcza? Czy na
    > piśmie znaczy, że ma być drukowana?

    Nie odnosiłem się do .1 i nie podejmuję się odpowiedzi :|

    > 3) przechowywanie zapisanych danych na magnetycznych nośnikach
    > informacji, do czasu wydruku zawartych na nich danych [...]

    > ======= Czyli żaden sposób. Nośniki mają być magnetyczne, więc nagrywanie na
    > CD odpada. A na nośmikach magnetycznych niemożliwe

    Pytałem o .2, w kontekście Twojego bardzo konkretnego pytania,
    nie odnosiłem się do .3 i nie podejmuję się odpowiedzi odnośnie .3.

    Czy taka forma objaśniania że PISZĘ O CZYM INNYM ujdzie, abyś
    nie poczuł się znów (czymś) urażony?

    > Nie rozumiem.

    Słowa "chronologicznie"?
    No daj spokój...
    Czy sugerujesz że nie zajrzałeś do rozporządzenia (poza wybiórczym
    zacytowaniem przepisów dookoła tego o co poszło, czyli samym .2)
    aby zweryfikować co *MINISTER* przez to określił?

    > No nie bardzo co, a tylko za ile.

    Zgoda.
    Idzie o wstępną weryfikację rzędów wielkości.

    Zresztą, jak Ci się tak bardzo nie podoba, to spróbuj ministra przekonać
    do zmiany - mi tam to jest obojętne.

    > Już widzę jak kontroler z US leci po klientach i grzebie w kompach.

    Jeszcze nie widziałem.
    Ale również nie widziałem (za to czytałem) że latał po poczcie
    oraz kontrahentach i sprawdzał daty nadania korespondencji
    (aby uwalić za fakt przedwczesnego odliczenia VAT, znaczy przed
    otrzymaniem f-ry).
    IMVHO grzebanie w kompach jest mało prawdopodobne, za to zbieranie
    dowodów w postaci zeznań świadków - jak najbardziej.
    Nawet "lecieć" nie musi, może zadzwonić :P

    > No i
    > nadal nie ma zakazu, żeby nabywca se wyciągnął po fakcie. Zresztą, jak nie
    > prowadzę zestawienia żadnego co gdzie komu, to jak sprawdzić komu wsadziłem
    > te brakujące 100 pamięci? Sam nie pamiętam, któremu z 500 klientów je
    > wymieniałem w ramach naprawy.

    A to co innego :) - acz w ramach art.180 Ordynacji brak dowodu jest dość
    cienkim dowodem (np. na to, że te pamieci zostały zużyte zgodnie
    z celem wpisu do KPiR, a nie np. przehandlowane na bazarze).

    pzdr, Gotfryd