  • Data: 2009-07-15 09:36:05
    Temat: Re: Czym przeksięgować towar w KUP?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 11:11
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0907111055290.228@quad>):

    > W dobie zapisów komputerowych dla przypadku KPiR kontroli podlegają
    > *wydrukowane dokumenty*.

    No, ale jak się wpisze w złej kolejności, złego dnia itepe, to i tak
    komputerowo się koryguje.

    > Poza bieżącymi wpisami, wszystko co dotyczy poprzedniego miesiąca
    > (i dalszych) powinno być formalnie wydrukowane, prawda?

    no ale wydruk zawsze można skorygować :D

    > Możesz powiedzieć, jak w świetle Twojego pytania widzisz zastosowanie
    > dla par.31.2 rozporządzenia o KPiR?

    § 31. 1. W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu technik
    informatycznych, warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe jest:
    1) określenie na piśmie szczegółowej instrukcji obsługi programu
    komputerowego, wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg;

    ======= Czyli? Na ile szczegółowa? czy pomoc z MK RP wystarcza? Czy na
    piśmie znaczy, że ma być drukowana?

    3) przechowywanie zapisanych danych na magnetycznych nośnikach
    informacji, do czasu wydruku zawartych na nich danych, w sposób chroniący
    przed zatarciem lub zniekształceniem tych danych albo naruszeniem
    ustalonych zasad ich przetwarzania.

    ======= Czyli żaden sposób. Nośniki mają być magnetyczne, więc nagrywanie na
    CD odpada. A na nośmikach magnetycznych niemożliwe jest zapisanie w sposób
    chroniący przed zatarciem lub zniekształceniem tych danych albo naruszeniem
    ustalonych zasad ich przetwarzania.

    > Oczywiście pod warunkiem zastosowania się do part.31.1.2, m.in.
    > z naciskiem na "chronologicznie" (z grubsza biorąc wszystkie formy
    > "niebieżącego" prowadzenia wpisów wymagają wersji "chronologicznej",

    Nie rozumiem.

    > Ale pozwala z grubsza zorientować się w proporcji "obrotu magazynowego".
    > Mamy stany (wynikłe z remanentów), mamy "co przybyło" (z zakupów TH)

    No nie bardzo co, a tylko za ile.

    > i rzut oka pozwoli się zastanowić jak się do tego mają przychody :|

    Tylko jaka różnica jak się mają?

    > Można.
    > I po to są "czynności kontrolne" - na przykład kontroli krzyżowej.
    > Może być ciekawie, jak brakujących części nie będzie w tym naprawianym
    > komputerze :D

    Już widzę jak kontroler z US leci po klientach i grzebie w kompach. No i
    nadal nie ma zakazu, żeby nabywca se wyciągnął po fakcie. Zresztą, jak nie
    prowadzę zestawienia żadnego co gdzie komu, to jak sprawdzić komu wsadziłem
    te brakujące 100 pamięci? Sam nie pamiętam, któremu z 500 klientów je
    wymieniałem w ramach naprawy.

    --
    Tristan