    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy wysyłać PIT 5 za styczeń jak nie ma podatk u?
    Date: Sat, 22 Feb 2003 12:09:48 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0302211033330.-38525349-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl...

    > Jasne.
    > Pomijając kwestię różnej interpretacji w różnych urzędach, nie
    > odniosłeś się do pytania: czy był podatek *wykazany* (przed
    > odliczeniem zdrowotnego), czy dochód był tak mały że *nie było
    > podatku* ! Bo jeśli nie było podatku - nie ma pytań.

    Ależ odnioslem się :) opisując sytuację swoja, kolegi i szybką (bo chętnych jak ja
    był duzo więcej) odpowiedź USmenki: //pani szybko
    to załatwiła "wyszła jakaś zaliczka do zapłaty ? nie to .... :))/// dokładnie chodzi
    o sytuację kiedy wyjdzie jakakolwiek kwota do
    zapłacenia, oczywiście po odliczeniu wszystkiego co sie da odliczyć a więc i
    zdrowotnego czyli jezeli w pozycji (PIT-5) nr 62
    wyjdzie cos innego niz ZERO :). No a poza tym to zwróc uwagę że w owym cytacie jest
    słowo "zaliczka" a ono w pit-5 jet literalnie
    związane z J4 i J5 (choc fakt że w j4 na począku pojawia się zdanie "podatek po ...).
    Jak napisałem wześniej tak zostałem "nawrócony" na okoliczność pierwszego wejścia
    Ord-Pod. no i do tej pory to stosuje i dobrze mi z
    tym :)... ale nie wykluczone że coś się zmieniło (może teraz będzie inna pani :)

    > Jeśli podatek *już jest*, ale "do zapłaty" - *jeszcze nie ma*
    > to właśnie pojawia się wątpliwość.
    > To jest małe okienko :) (między pojawieniem się podatku a pojawieniem
    > się podatku do zapłacenia), w które jednak da się wstrzelić.

    Analizując pita5, jego logikę (jednak ja ma:) i miejsce występowania zwrotów typu
    "podatek po odliczeniach" (J4) jak i "należna
    zaliczka" , "zaliczka" (nie ma w pit5 zwrotu "podatek do zapłacenia" !) a wreszczie
    "kwota do zapłaty" i biorąc stanowisko US podane
    wyzęj przychylam sie do interpretacji której się poddaję od pewnego juz czasu :-)) =
    wyjdzie ci kwota do zapłaty (62) to płącisz i
    składasz pierwszego pit-5.
    Myślę że teraz jest jasno :)

    Sark