  • Data: 2003-01-31 21:32:10
    Temat: Re: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Jan 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik hADeSik napisał:
    [...]
    >+ > Ciebie kontrolują, to sprawdzają również zapisy księgowe Twoich
    >+ > kontrahentów i porównują czy u nich są te same dokumenty zaksięgowane co
    >+ > u Ciebie).
    >+
    >+ Chyba jednak nie w tą stronę. Nie mam obowiązku przechowywania
    >+ dokumentów z których nie wywiodłam dla siebie żadnych korzyści
    >+ (odliczenie VAT, KUP).

    Ależ wywiodłaś.

    >+ I jeżeli sie okaże że ktos ma fakturę sprzedaży na moja firmę a ja jej
    >+ nie mam bo ani to KUP ani odliczenie VATu więc wywaliłam, to co?

    To znaczy, że są dwie możliwości:
    - faktura poszła "na DG", ale nie w KUP. Badania naukowe robiłaś
    albo projekt, który nie wypalił. Niemniej w takim wypadku
    f-ra IMHO przepisowe 7 lat powinna odleżeć, czyli ją masz.
    - faktura *nie* poszła na DG, tylko zużyłaś zakup "na cele
    osobiste podatniczki". W takim układzie pytam po dobroci
    gdzie jest faktura wewnętrzna, bo od marży VAT się Skarbowi
    należy ! *Od marży* którą jako uczciwa podatniczka zgodnie
    z zasadami naliczasz sobie tak jak każdmeu klientowi, prawdaż ? ;)

    >+ Bo ja od lat wywalam faktury z makro gdzie robie takze prywatne zakupy.
    >+ I co mi zrobią???

    J.w., jak wiesz MC&C przewidziało ten problem i paragony
    też wystawia ;) !

    >+ Mowie powaznie - co mi moga za to zrobić?

    Spróbuj najpierw się obronić przedemną, masz większe szanse
    niż z zawodowcami (od czepiania się) z US :)

    >+ I co zrobią Makro? Zakwestionuja sprzedaż? Oddadzą VAT i dochodowy?

    Ależ, ich nikt ścigał pewnie nie będzie.

    >+ Bardzo jestem ciekawa.

    Nie wiem kiedy odpowiesz :), więc przezornie uprzedzam że
    czas jakiś będę nieosiągalny (CC: mile widziane, no i brak
    odpowiedzi nie znaczy że mi pisanie odjęło :))

    pzdr, Gotfryd