  • Data: 2003-01-31 21:38:39
    Temat: Re: Czy trzeba wpisywac jako kup wszystko ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Jan 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Prosty przykład - kupuje w makro pieluchy dla dzieciaka. Nie moge tej
    >+ faktury ując w KPiR bo nie jest kosztem (zaznaczam że nie swaidcze usług
    >+ opieki nad dziecmi). Nie moge odliczyc VATu z tego samego powodu.

    Hmm... Powiadasz że poprzednim postem się pospieszyłem ??

    >+ Nie moge przeprowadzic operacji wpisania do KPiR a potem przekazania na
    >+ potrzeby własne i wystawienia faktury VAT, bo do tego dana rzecz musi
    >+ byc KUP w momencie zakupu.

    Maddy, czy ty przypadkiem nie stwierdziłaś że jak ktoś nie ma
    wpisanego w DG łatania rynien to mu rynien łatać nie wolno ?
    A jak nie ma wpisanej sprzedaży pieluch to mu nie wolno
    handlować pieluchami ??

    >+ Inaczej US wywali mi ja z KUP ale juz faktury przekazujacej towar na
    >+ własne potrzeby nie ruszy.

    Znaczitsja mam starannie przejrzeć mój wpis DG i sprawdzić
    czy przypadkiem nie sprzedałem (znaczy, klientom) czegoś
    czego nie mam we wpisie ???
    Ale pani w UM już mruczała że "kolejna linijka już do wpisu
    nie wejdzie" ;) !

    >+ Wpisanie takiej faktury do ksiązki spowoduje że od prywatnych zakupó
    >+ będe musiała zapłacić całkiem firmowy VAT i podatek dochodowy.
    >+ Czysta paranoja.
    >+
    >+ Jaka jest za to szansa że US przyjdzie sprawdzac czy mam u siebie ta
    >+ fakturę za pieluchy?

    A to inna sprawa :)

    >+ Pamiętaj że o ile rejestrowanie przychodu to twój obowiązek, o tyle
    >+ rejestrowanie kosztów i odliczanie VAT to przywilej.

    Znaczy, piszesz z przekonaniem... Hm...

    >+ Nie musisz, ale możesz.
    >+ O ile towary i materiały, które potem w róznej postaci sprzedajesz,
    >+ rejestrowac musisz (żeby nie było że kupujesz "na lewo" bez faktury bo
    >+ taniej) to niczego innego ujmowac w kosztach nie musisz.

    Toż pytam czy ci/mi/komuś wolno w koncu sprzedać pieluchy, nie mając
    we wpisie DG "sprzedaży pieluch"...
    Bo jakoś zawsze grupa była jednolicie zgodna że *można* bez wpisu.
    A w tym momencie... towar handlowy jak nic !

    pzdr, Gotfryd