  • Data: 2006-09-29 08:44:32
    Temat: Re: Czy przysługuje mi ryczałt, pomóżcie !
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Sep 2006, Miloszek wrote:

    > Jak lapie sie na 18%

    Chyba przekłamałem (17%) ale w sumie bez znaczenia - i tak dużo.

    > Chodzilo mi o to ze raz robie cos za 1000 zl, np sprzedaje czesc
    > komputerowa i to jest niby na 3%, nastepnie rowniez za 1000 zl
    > swiadcze jakas usluge informatyczna co niby lapie sie w 8,5%, a na
    > koncu robie rzecz podpadajaca w Działalność w zakresie oprogramowania
    > za 2000 zl ze stawka 18%i czy od calych 4000 zl place jakis podatek,
    > czy musze obliczac: 3% z 1000, 8,5% z 1000 i 18% z 2000......

    No oczywiście!
    A co chcesz, od CAŁOŚCI zapłacić 17%?? ;)
    Regularne FAQ od ryczałtowców to pytanie z jaką stawką rozlicza się
    odsetki od konta z banku - dostaniesz 30 groszy i trzeba dobrze policzyć
    ;)

    > I czy to sie robi w jakiejs ksiazce jak w przypadku KPiR czy jak ?

    Przejrzyj rozporządzenia:
    http://podatki.pl/akty/5/
    http://podatki.pl/akty/10/
    Prowadzi się AFAIK ewidencję przychodu, ale ze mnie nie ryczałtowiec.
    Chyba to na początek:
    http://podatki.pl/akty/171202.htm
    (uwaga: rejestracja, ale darmowa!)

    Zdecydowanie tak :)