    From: "pretero" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Date: Wed, 6 Aug 2003 23:49:25 +0200
    Sender: p...@o...pl@11-moc-2.acn.waw.pl

    > lat
    >
    > AFAIR to przepisy "skarbowe" nie zabraniaja uzywania jednego konta
    > (osobistego, ROR czy jak go tam banki nazywaja).
    > Natomiast prawo bankowe zawiera przepis zabraniajacy uzywania "konta
    > oszczednosciowego" (cytat z pamieci) do przeprowadzania transakcji
    > zwiazanych z DG. Co za tym idzie banki przenosza te zapisy do swoich
    > regulaminow.
    > A intepretacji tego co to jest "konto oszczednosciowe" (czy to to samo co
    > ROR ?), a takze "transakcji zwiazanych z DG" jest tyle chyba ile banków.
> [...]

    Są dwa aspekty dotyczące konta firmowego dla DG.
    1. Urząd Skarbowy nie ma dostepu do historii ROR danej osoby - tajemnica
    bankowa i Bank nie ma prawa usostępnić informacji o ROR bez zgody
    właściciela ROR chyba , że poprosi o to prokurator lub ABW. Po to US
    wymagają oddzielnego rachunku , aby mogli po nim hasać i wertować do woli.
    Z punktu widzenia przepisów prawa , DG jest jedynie określeniem sposobu
    rozliczenia a nie podmiotem prawnym. Podmot prawny to osoba fizyczna
    prowadząca działalność gospodarczą i nie ma rozgraniaczenia gdzie się kończa
    pieniądze prywatne i zaczynają firmowe ( w odróżnieniu od działalności w
    spółce z oo). Ale należy uważać podczas kontroli , urzędnicy jak zwykle
    instruowani są i zadają bardzo podchwytliwe pytania. Należy uważać , jakich
    odpowiedzi się udziela.
    2. Banki również trzymaja sztamę z US , bo inaczej rozliczane są ROR (
    Rachunek Oszczędnościowo-Rozliczeniowy ) a inaczej rachunek firmowy - inne
    stawki za opłaty, przelewy, prowadzenie konta itp.

    Podatek belkowy tak czy inaczej jest , tylko w innej postaci. Jeżeli masz
    oszczędności prywatne płacisz podatek w chwili ksiegowania odsetek. Jeżeli
    konto służbowe ksiegujesz odstetki do przychodów i płacisz podatek od
    dochodu ....... jeżeli dochód posiadasz , czego Ci życzę .......