eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań? › Re: Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań?
  • Data: 2009-01-20 14:47:32
    Temat: Re: Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 20 Jan 2009, gonia wrote:

    > dlaczego ulepszenie? definicja ulepszenia jest podana, zwykły remont nie
    > podnoszący wartości ST

    Mówisz, że mieszkanie przed remontem miało tę samą wartość?
    Znaczy był to "remont odtworzeniowy" *dla aktualnego właściciela*?

    > nie spełnia <warunków ulepszenia>,

    Nie spełnia, o ile jest dokonywany *po rozpoczęciu używania*.
    Jak się kupi złoma za 1000 zł i w remont wpakuje 10 000 zł bo
    "nie da się używać" to może być ciekawie, jeśli US to wyłapie :)
    A jak ruderę da się wynająć za 100 zł/mc a po remoncie da
    się ten lokal wynając za 500 zł/mc to ulepszenie jest oczywiste.

    > bowiem wydatki te
    > NIE powodują wzrostu wartości użytkowej w stosunku do wartości z dnia
    > przyjęcia środków trwałych do używania, mierzonej w szczególności

    Skoro to jest zrobione tak, że z samej definicji WP w WP ujmuje
    się *wszelkie* wydatki poniesione przed rozpoczęciem używania.
    Formalne "przyjęcie do użytkowania" po to, aby na dzień dobry
    dokonać remontu, IMVHO da się zakwalifikować jako "obejście
    prawa".

    Natomiast rzeczywiście nie wiem jakie stanowisko zająć co do
    uwagi KK - bo wtedy mam zgryz :)
    Zaraz go pomęczę ;)

    pzdr, Gotfryd