eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań? › Re: Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań?
  • Data: 2009-01-20 16:15:58
    Temat: Re: Czy przedsiębiorstwo osoby fizycznej może zajmować się wynajmem mieszkań?
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No tuś mi zabił ćwieka: bo o ile pierwszej części umiem się przyczepić
    > (poprzez pytanie dlaczego w takim razie ustawodawca uznał 22g.17 za
    > przepis bardziej szczegółowy niż 22g.10, wpisując go dalej w akcie), to
    > drugiego nie ma jak się przyczepić: zakaz zaliczania wydatków w koszty
    > (z art.23.1) dotyczy tylko tych "które powiększają wartość początkową".
    > Hm... czyli przyjęcie ryczałtowej WP byłoby metodą.
    > Umie ktoś się przyczepić? ;)

    Mój US tak - nie bo nie, ale na wszelki przypadek odwlókł decyzję o
    miesiąc, o czym przepisowo poinformował mnie i zadał pytanie izbie
    skarbowej, która to przyznała co powyższe napisałem. Jej też nie było
    łatwo.
    Stosuję od lat, i choć wszystko wynika z literalnego zapisu w ustawie, to
    jednak podkładkę z izby skarbowej trzymam w sejfie już latek kilka ;-)
    Metoda amortyzacji z art. 22g ust. 10 ma swoją dużą wadę. Ta wartość
    początkowa z metra chyba nigdy nie była zmieniana i na dzień dzisiejszy
    jest stanowczo za mała, a tym samym i odpisy amortyzacyjne małe, więc tę
    wadę należy postawić na szali i zważyć z jej zaletami. Dużo zależy od tego
    jak wielkie będą wydatki na ulepszenie.

    Pozdr.
    K.K.