eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy można zapłacić zdrowotne z DG za 09 już teraz i odliczyć od podatku za 09? › Re: Czy można zapłacić zdrowotne z DG za 09 już teraz i odliczyć od podatku za 09?
  • Data: 2007-09-05 12:48:21
    Temat: Re: Czy można zapłacić zdrowotne z DG za 09 już teraz i odliczyć od podatku za 09?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Sep 2007, Liwiusz wrote:

    > A w przepisach jest termin "do dnia" czy "dnia" jako data płatności
    > zdrowotnego?

    Gofin, cytaty:

    Art. 87. 1. Osoby i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 84-86,
    sš obowišzane, bez uprzedniego wezwania, opłacić i rozliczyć składki na
    ubezpieczenie zdrowotne za każdy miesišc kalendarzowy w trybie i na
    zasadach oraz w terminie przewidzianych dla składek na ubezpieczenie
    społeczne, a jeżeli do tych osób i jednostek nie stosuje się przepisów
    o ubezpieczeniu społecznym - w terminie do 15. dnia następnego miesišca.

    ...ale ustawę o SUS:
    http://gofin.pl/5,39,30881,9.html
    ...przejrzałem i nie widzę :(

    > Czy w związku z tym płatność 1 kolejnego miesiąca nie jest też przedpłatą?
    > A jeśli nie jest, to dlaczego 31 dzień miesiąca jest?

    IMVHO 31. już nie powinien być przedpłatą, bo kwota należna jest znana
    i nic jej nie jest w stanie zmienić :)
    Ale... właśnie.
    Napisałem "skomplikowali" i podtrzymuję :), mogło być tak prosto jak przy
    społecznych: "zapłacone na ubezpieczenie w roku podatkowym" (i już).
    A tak trzeba sobie łamać głowę, czy przedpłata jest równoznaczna
    z "zapłaceniem zgodnie z przepisami" czy nie :(

    pzdr, Gotfryd