eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy można przekazać z majątku prywatnego? - ciąg dalszy › Re: Czy można przekazać z majątku prywatnego? - ciąg dalszy
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy można przekazać z majątku prywatnego? - ciąg dalszy
    Date: Tue, 19 Dec 2006 10:23:17 +0100

    On Tue, 19 Dec 2006, Piotrek wrote:

    > Mam jeszcze jedno pytanko.
    >
    > Jakiś czas temu na Allegro zostało kupione dla zaprzyjaźnionej firmy
    > oprogramowanie (oczywiście oryginalne). Zapłaciłem gotówką, została
    > wystawiona faktura VAT.

    Dla kogo? Faktura dla kogo znaczy :)
    Przecież kupienie towaru w celu dalszej odsprzedaży samo w sobie
    byłoby prowadzeniem DG.

    > Ponieważ rozmyśliłem się i oprogramowanie postanowiłem zachować dla siebie,
    > na potrzeby przyszłej działalności gospodarczej to fakturę schowałem "do
    > szuflady" i oprogramowania nie przekazałem.
    >
    > Czy widzicie jakiś problem, żeby teraz to oprogramowanie przekazać z majątku
    > prywatnego na potrzeby własnej DG?

    Nie widzę, ale widzę problem z zaliczeniem go do KUP.
    Znaczy wpisać do ewidencji można, ale na jakiej podstawie ma być uznane
    za koszt? Dla ŚT jest zapis, że podstawą amortyzacji jest "używanie w celu
    DG", ale dla WNiP takiego zapisu nie ma.
    W błędnym przekonaniu iż SToWNiP dotyczą wspólne przepisy o amortyzacji
    dałem się kiedyś zaskoczyć takim wnioskiem :) a jest prawdziwy.
    Przy takim układzie mamy dwie sprawy:
    1. sam przyznajesz że kupiłeś w innym celu (nie jest spełniony warunek
    KUP, inna rzecz że zapis "celu" nie jest jasny)
    2. nawet jakby zakup był "w celu DG" przed rozpoczęciem DG, nie ma
    jasnosci czy tak można (znaczy czy można stawiać halę fabryczną
    i twierdzić że DG się nie prowadzi, bo jeszcze nic sie nie sprzedaje).

    > Czy wartość oprogramowania ma tu jakieś znaczenie?

    IMHO nie.

    pzdr, Gotfryd