  • Data: 2002-07-01 11:06:19
    Temat: Re: Czy można nie płacić ZUS-u
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rafał Smolarek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości:
    [...]
    > Mam pytanie, czy można ubezpieczenie płacić w jakieś prywatnej firmie
    > ubezpieczeniowej i nie płacić ZUS'u. Ostatnio usłyszałem że ktoś tak
    > robi i ciekawy jestem jakie są do tego podstawy prawne.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź
    > Rafał Smolarek

    Najprawdopodobniej tylko słyszałeś i nie ma to nic wspólnego z
    rzeczywistością. Składki na ZUS są obowiązkowe i nie da się ich uniknąć.
    Składki na ZUS są legalnym haraczem w tym kraju i jak do tej pory nie ma
    perspektyw by coś się zmieniło. Kwestia dobrowolnego ubezpieczenia w
    prywatnej ubezpieczalni była by błogosławieństwem dla wszystkich
    przedsiębiorców zarówno w kwestii ubezpieczenia zdrowotnego jak i
    emerytalnego. I gdzie my tu ma my kapitalizm i wolnośc gospodarczą ?
    Jak znajdziesz sposób by nie płacić ZUS'u to dostaniesz nagrodę Nobla
    zasponsorowaną przez rzeszę milonów przedsiebiorców tego kraju - ot taki
    gest wyzwolonych z pańszczyzny :)

    Serwiz