    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 9 Dec 2011 20:28:56 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy można nie księgować faktury zakupu

    On Fri, 9 Dec 2011, Nixe wrote:

    > Co masz na myśli pisząc "nie jest zarejestrowana na kasie"?

    Mea culpa: że SPRZEDAŻ nie jest zarejestrowana na kasie rejestrującej,
    nie chodziło o fakturę (czy też "rejestrację faktury").
    Sprzedaż osobie występującej jako "nie prowadząca DG",
    bo nabywającą w roli konsumenta a nie przedsiębiorcy.

    > O netto, po odjęciu VAT jak sądzę :)

    Acha :D To zmienia (mój) odbiór treści

    > To rzuć pomysłem, jak wrzucić w KUP niezarejestrowaną fakturę.

    Dwie sprawy:
    - znowu napisałem niewyraźnie, bo wersja o "wrzucaniu" dotyczy
    przypadku kiedy f-ra ma więcej pozycji, i *część* z nich nie
    kwalifikuje się do KUP z DG (mniemałem że taka myśl się
    przewinęła pod hasłem "reszta")
    - nic nie pisałem w kwestii nierejestrowania f-ry.
    Ale skoro tę kwestię poruszasz, to skorzystam.

    Wręcz przeciwnie, pisałem o jej (faktury) przechowywaniu.
    Idąc dalej (patrz nizej), jeśli już, to należy zrobić dokładnie
    na odwrót niż wyszło Ci w pytaniu: *zarejestrować* i *nie* wliczać
    do KUP; rejestracja wynika z faktu "nabycia w celu", niewliczenie
    zaś z braku podstaw wskutek zmiany decyzji.

    IMO, w zupełnosci wystarczy jeśli ją *TRZYMAĆ* (w osobnej teczce,
    jak ktoś proponował), bez ewidencjonowania[1].

    Ale ktoś jest formalistą, to minister zapewnił mu stosowne miejsce,
    polecam uwadze kolumny 15. i 16. w KPiR.
    IMVHO, takiego formalizmu należy się trzymać, jeśli dany zakup
    *bywa* towarem handlowym w danej DG - ze względu na ostre
    restrykcji nakazujące bezwzględnie i niezwłocznie rejestrować
    otrzymanie (otrzymanie, nie nabycie!) towarów handlowych.
    Musi więc być jasność, ze *ten* zakup to *nie był* towar DG.

    [1] Jak to mawiają: "każdy na własną odpowiedzialność" ;)

    pzdr, Gotfryd