    From: "Arturro" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy moge wystawic fakture za uslugi wlasnej spolki
    Date: Thu, 5 Oct 2006 22:52:45 +0200

    A teraz o co chodzi.
    Jestem w s.c. po 50% i mam wlasna DG.
    Uklad mamy taki, ze kto ile przyniesie do spolki tyle zarobil (kosztami
    biura itp. dzielimy sie na pol). Nie pouczajcie, ze powinnismy sie
    rozdzielic - nie da sie bo przestaniemy zarabiac.
    Przykladowo:
    Wspolnik osiagnal przychod 10 kPLN, ja 30kPLN.
    Ksiegowo dochodowy placimy oddzielnie po polowie czyli od 20 kPLN kazdy. U
    mnie dochodzi jeszcze dochod z wlasnej DG.
    Ale wychodzi, ze on placi podatek od 20kPLN, a zarobil 10kPLN.
    Ksiegowa stwierdzila, ze aby wyliczyc ile kto powinien zaplacic to powinna
    prowadzic podwojna ksiegowosc i to recznie bo kazdy kolejny miesiac
    wprowadza wieksze zamieszanie (np. zmienia sie proporcje w przychodach,
    szybciej przeskoczy progi podatkowe).
    JAK TO ZAŁATWIĆ ABY US SIE NIE CZEPIL A PODATKI BYLY TAKIE JAK POWINNY BYC
    PLACONE GDYBYSMY MIELI ODDZIELNE FIRMY?
    Troszke skomplikowane ale chyba ciekawe?

    Pozdrawiam
    Arturro