  • Data: 2006-10-05 18:54:13
    Temat: Re: Czy moge wystawic fakture za uslugi wlasnej spolki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Oct 2006, gonia wrote:

    > od strony VATu to ja widzę inny problem - w ustawie jest cos o mozliwości
    > odliczeniu VAT tylko w przypadku, jl. stanowi on koszt uzyskania przychodu

    Ano tak - próbowałem ugryźć z drugiej strony: ta część, która nie jest
    kosztem, powinna nie być oVATowana u sprzedawcy :)
    Tyle że fakt wystawienia f-ry "na S.C." prowadzi do herezji :]
    IMO wszystko przez to, że tak wystawiona f-ra jest nieprawidłowa
    z cywilistycznego p. widzenia - tej "niemożności zawarcia umowy
    z samym sobą".
    Wyszłoby że wspólnik powinien wystawić f-rę na pozostałych wspólników
    (tylko!), problemem jest kto miałby być podatnikiem VAT po stronie
    nabywcy :[

    A na deser - problem z wyceną, szczególnie usługi o której Arturro pisze.
    Marketing... zawsze można powiedzieć że "za drogo" (i obniżyć odliczenie
    kosztu i nabywcy) lub "za tanio" (i podwyższyć wycenę po stronie
    wykonawcy), "podmiot powiązany"...

    pzdr, Gotfryd